Na Vltavě pracuje jako editorka pořadu Vizitka. Před Vltavou působila v týmu dramaturgů Tvůrčí skupiny Dokument a Publicistika, kde se zaměřovala na rozhlasové portréty. Podílela se taky na mimořádných podcastových sériích spojených s rozhlasovou historií RozhlaSTO a Rozehra – sport v rozhlasovém podání. Se sportovními redaktory spolupracovala na dokumentární sérii audio portrétů našich sportovců Olympijský rok. Téměř tři roky pracovala jako vědecký redaktor ČRo a zajímaly ji především společenskovědní oblasti a také problematika závislostí. Za zásadní považuje i čtyři roky strávené v rozhlasovém zpravodajství.
Všechny články
-
Vždy jsem přemýšlel nad tím, jak mozek vnímá text, říká scénárista Miro Šifra
Připouští, že nemá dokonalou češtinu a musí se tedy snažit vytvořit dobré dramatické situace. S režiséry se domlouvá už během psaní textů. Jak se pozná dobrý scénář?
-
Seznamování je umělecké dílo, klidně by mohlo být v galeriích, říká výtvarnice Kateřina Šedá
„Seznamování je umělecké dílo a mohlo by být klidně uměleckou akcí v galeriích.“ Proč ji zajímá spojování lidí z okraje společnosti a proč jsme mezi sebou tolik rozhádaní?
-
Když některé věci nezkusíte, vůbec nezjistíte, co z vás může vyjít, říká herečka Anežka Kubátová
Za roli manželky Pavla Juráčka Dani Horákové získala Cenu divadelní kritiky i Divadelních novin. Herectví je pro ni krásné v tom, že může být na chvíli někým jiným.
-
Filozofie je luxus. Můžou si ho dovolit lidé, kteří jsou na tom dobře, říká Anna Beata Háblová
Moderuje podcast Doba složitá, píše romány a věnuje se slam poetry. Na architektuře se jí vždy líbilo to, že snoubí humanitní i technické obory.
-
V bolestných momentech bychom se neměli utápět, ale nacházet sílu, říká spisovatel Marek Torčík
Vítěz Magnesie Litery za nejlepší prózu v románu Rozložit paměť rozdvojil sebe. Jaký obraz sebe nacházíme ve vzpomínkách?
-
Člověk by měl pozitivně ovlivňovat lidi kolem sebe, říká ředitel EPO1 gallery Jan Kunze
Kromě práce v Centru současného umění v Trutnově píše básně, skládá hudbu a je kurátorem v galerii Uffo Trutnov. Jak se daří EPO1 naplňovat vize uměleckého střetávání?
-
Na jevišti po očku sleduju, jestli se mnou diváci jdou a jestli reagují, říká herečka Jana Plodková
Ve Vizitce mluví o tom, proč je pro ni Divadlo Na zábradlí divadlem roku a jak snáší to, když samu se sebe vidí ve filmu nebo slyší v audioknihách či na Vltavě.
-
Chci se dostat až na dřeň toho, o čem vypovídám, říká básník a režisér Vít Malota
Autor sbírky Bez obrazů navíc rád recituje. Teď objíždí recitační soutěže jako porotce, kde se snaží být spíš poradce. Palčivé je pro něj téma duševního zdraví dětí.
-
S reklamou ve veřejném prostoru by se to nemělo přehánět, říká grafický designer Filip Blažek
Spoluautor námětu série Identita o českém grafickém designu považuje zpracování českých učebnic za katastrofální a české turistické značky za geniální.
-
Rád bych si ponechal volnost a pohyboval se mezi různými žánry, říká režisér Petr Hátle
„V současnosti se žánrové rozdělení hraného a dokumentárního filmu stírá, hranice není zřetelná. Nakonec jde o to, nechat tu kameru natočit něco autentického, reálného.“