Rej, Spáči. Zahraniční režiséry v českém divadle brzdí v rozletu i nedostatek financí, míní kritičky
Saša Michailidis se ptá divadelních publicistek a spolupracovnic Vltavy Jany Soprové a Marcely Magdové. Rej v činohře Národního divadla a Spáči v Divadle pod Palmovkou, tyto dvě inscenace, které měly nedávno premiéru, nastudovali v Praze francouzský režisér a rumunská režisérka. Proč tak málo u nás hostují zahraniční tvůrci a čím mohou prospět českému divadlu? Jaké zázemí jim mohou poskytnout české scény a hlavně které si to mohou dovolit?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Žena v centru pozornosti. Vydejme se po stopách Pražského divadelního festivalu německého jazyka
Počínaje 9. listopadem se českým divákům naskýtá možnost zhlédnout výrazné inscenace předních divadelních souborů z Hamburku, Berlína, Hannoveru a Vídně.
-
Vídeňské fin de siècle. Národní divadlo uvádí drama Arthura Schnitzlera v mezinárodní koprodukci
První uvedení Schnitzlerova dramatu Rej zkraje 20. let minulého století vyvolalo soudní spory. Na scéně pražského Národního divadla se objevuje vůbec poprvé.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka