Snímky třebíčské fotografky Michaely Vostalové ukazují prostředí stacionářů a význam mezilidských vztahů v nich
Michaela Vostalová fotografovalo pro Hospodářské noviny a Deník. Nyní se zaměřuje na sociální dokument a fotoilustraci. V roce 2023 založila fotokroužek Fotíme bez bariér, aby poukázala na tvůrčí schopnosti hendikepovaných lidí.
Fotografickým kroužkem chtěla Michaela Vostalová hendikepovaným zprostředkovat zážitek z vytvoření vlastního uměleckého díla. Od konce léta 2023 se tak v Třebíči společně s 19 klienty věnuje autorské tvorbě, která obsahuje různé fotografické žánry, ateliérové i exteriérové fotografie.
Prostřednictvím svých dokumentárních snímků z prostředí denních stacionářů určených pro lidi s mentálním a kombinovaným postižením se třebíčská fotografka snaží poukázat na to, jak je důležitá hloubka mezilidských vztahů a jak je důležitá práce asistentů v těchto oborech.
„Pro mě jsou stacionáře takovým milým prostředím a nezastírám, že ta práce asistentů je velmi náročná, že jsou tam opravdu náročné okamžiky, ale já jsem tam vždycky svědkem opravdu vřelých vztahů mezi právě pečujícím a klientem,“ vypráví.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.