Trio mladého pianisty Martina Konvičky nahrálo debutové album Coming Homo

23. červen 2017

Osm skladeb bylo natočeno letos v březnu v sestavě Martin Konvička – klavír, Peter Korman – kontrabas a Marek Urbánek – bicí.

Název desky Coming Homo si nelze jednoznačně vyložit. Může označovat návrat domů, do rodného Přerova, který pro Konvičku (ročník 1993) tolik znamená. Může ale také ukazovat na sympatie ke všemu lidskému, může vyjadřovat respekt a pokorný přístup k hudbě i k posluchačům. 

Album vyšlo digitálně v květnu 2017 a dostupné je především na webovém portálu Bandcamp. Chystá se i fyzická verze nahrávky na CD.

Po ukončení gymnázia byl Martin Konvička přijat do Brna na Hudební fakultu JAMU, Katedru jazzové interpretace. Po ukončení bakalářského stupně se nyní v prvním ročníku magisterského studia zabývá teorií improvizace. V rámci bakalářského studia strávil dva velmi podnětné a inspirativní semestry na hudební akademii v rakouském Grazu.

Po návratu z Rakouska sestavil jazzové trio v klasickém obsazení. Spolu se slovenským basistou Peterem Kormanem v něm figuruje také dlouholetý Konvičkův spoluhráč a přítel z dob studií na přerovské ZUŠ, bubeník Marek Urbánek.

Martin Konvička, Peter Korman, Marek Urbánek

Trio kromě jiného s úspěchem vystoupilo na brněnském festivalu Bachův podzim, kde uzrála myšlenka dopracovat některé skladby tak, aby v sobě vedle jazzových prvků asimilovaly také bachovské motivy. A jazzové trio, které na jedné straně dává možnost vyniknout jednotlivcům, a na straně druhé umožňuje akcentovat komponovaný homogenní zvuk, poskytlo Konvičkovi vhodnou platformu pro realizaci a spojení jeho jazzových i klasických hudebních myšlenek.

Skladby, které takto vznikly a které se spolu dalšími kompozicemi nakonec staly součástí alba Coming Homo, spojují autorovy tvůrčí impulsy bez ohledu na jejich východiska v jeden přirozeně plynoucí, poutavý celek, který není svázán žádnými tradičními žánrovými pravidly.

autor: Max Wittmann ml.
Spustit audio