Když střelka míří na piano. Martin Srpek Konvička v Jazz Kompasu
Pianista a skladatel Martin Srpek Konvička přijal pozvání do podcastu Jazz Kompas, aby se s posluchači podělil o pět alb, která ho v poslední době nejvíce zaujala. Ačkoliv se host omlouvá za „pianocentrický“ výběr, jeho tipy představují fascinující průřez současným jazzem, od moderních fúzí až po sólovou improvizaci.
Konvička v úvodu odhaluje, proč ho uchvátilo album Ones & Twos amerického pianisty Geralda Claytona, které je koncipováno jako pocta DJ kultuře a překvapivě postrádá basistu. Představí také album The Sky Will Still Be There Tomorrow od legendárního saxofonisty Charlese Lloyda, které označuje za mistrovské dílo s nenapodobitelnou synergií mezi hudebníky.
Největší pozornost však vzbudí album Technically Acceptable od Ethana Iversona, kde se Iverson pohybuje na pomezí jazzu a klasické hudby. Konvička vyzdvihuje především Iversonovu verzi standardu ’Round Midnight, na které se podílel i Rob Schwimmer hrající na theremin – kombinace, kterou host označuje za naprosto nečekanou.
Posluchači se dále dozví o albu Pra Você, Ilza od brazilské legendy, nedávno zesnulého Hermeta Pascoala a o odvážném sólovém klavírním projektu Aim at Nothing maďarského pianisty Zsigmonda Gerlóczyho, inspirovaného Keithem Jarrettem.
Chcete se dozvědět více? Poslechněte si celý díl ze záznamu výše.
Ukázky vybraných nahrávek:
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.