Ondřej Pivec vydává nové album CPR Electria

29. červen 2013

Varhaník Ondřej Pivec v těchto dnech vydává dlouho avizované album svého elektrického projektu CPR Electrio.

Zkratka CPR v názvu kapely se skládá z počátečních písmen příjmení tří hudebníků: Carter-Pivec-Růžička. Russell Carter je americký bubeník hrající s bývalým basistou od Jamese Browna, Karel Růžička Jr. je český saxofonista a hráč na EWI, který ve Státech žije od roku 1998. S touto kapelou Pivec vystupoval i v Praze na Strunách podzimu, jeho koncept se však postupně vyvíjel.

Původně varhanní trio se saxofonem se záhy vyvinulo do nové fúze živě hrané hudby, v níž se akustické nástroje pojí se svými elektronickými ekvivalenty – klávesami, dechovým syntezátorem EWI a elektronickými bicími. Pointou celého projektu CPR je vytvořit eklektický mix funku, jazzu, soulu, R’n’B, hiphopu, gospelu a elektroniky ve třech lidech tak, aby kapela zněla jako by v ní bylo mnohem víc lidí:

„Nástrojový multitasking dělá triový zvuk daleko mohutnějším, blíží se vlastně soundu mnohem větší kapely. Návštěvníci koncertů jsou často překvapeni, že v kapele není basista, nepoužíváme nahrané smyčky, perkuse nebo dalšího klávesáka,“ líčí Pivec.

Poslechněte si ukázky z nového alba CPR:

Čeští posluchači mohli výsledek této práce slyšet již dříve na limitované digitální edici CPR Electrio Live, což byl ale pouze záznam živého koncertu. Ve studiu kapela podle Pivce dostala zcela nový rozměr.

„Původní plán byl udělat všechno naživo, jak jsme zvyklí z vystoupení. Jenže když jsem pak doma poslouchal původní nahrávku, pořád mě k ní napadalo víc a víc věcí. Přitáčel jsem smyčce, perkuse, syntezátorové linky a tak podobně. Odhadl bych, že nová nahrávka zachycuje přibližně sedmdesát procent živého hraní, zbytek tvoří produkce,“ říká k tomu Pivec v červencovém vydání časopisu Harmonie.

02252186_1.jpeg

Poslechněte si rozhovor s Ondřejem Pivcem o CPR Electriu:

Jak sám říká, momentálně se věnuje hlavně gospelu, R&B a popu. Návrat do Čech neplánuje. „Výhoda New Yorku je, že tu každý den můžeš vidět a slyšet jazz, funk, R&B a pop na té nejvyšší úrovni na světě. Občas je toho na mě až příliš, ale nemůžu se nabažit,“ dodává ve zmiňovaném interview pro Harmonii.

Pivec chystá ještě jeden rozsáhlejší projekt. Do konce roku by totiž mělo vyjít u Animal Music další CD, které mapuje jeho inspirace, které načerpal jako „hudební ředitel“ v černošském kostele na Coney Islandu, kde doprovází gospelové sbory při mších. Varhaník k jeho realizaci přizval řadu hudebníků i zpěváků, včetně členů kostelního gospelového sboru.

autor: Petr Vidomus
Spustit audio