Jazz Sampler No. 58 ‒ Stahujte jazz k vodě i do hor

2. červenec 2019

Nový díl Jazz Sampleru přináší ochutnávku studentské tvorby, album pianisty Adama Bodina, free jazzový experiment s exkurzem do tvorby Paula Motiana nebo několik fusion projektů. A taky záznam, který brzo zmizí! 

Album stáhnete po kliknutí na titulek alba nebo na odkaz „download“ v přehrávači. Lze tak učinit zcela zdarma (při zadání „0“), nicméně interprety, jejichž hudba vás osloví, můžete podpořit i dobrovolným příspěvkem (name your price).

Nicholas Maldonico ‒ Glass Bead

Jedná se o demo talentovaného amerického saxofonisty a jeho septetu, obsahující tři skladby. V aranži je zde provedena Hendersonova balada Black Narcissus a Naima Johna Coltranea. Demo zahrnuje také autorský počin inspirovaný tvorbou Hermanna Hesseho, u kterého posluchač ocení kontrapunktické pasáže a v závěru kontrastní jednolitý groove a exponované sólo bicích.

Adam Bodine ‒ Nurtured By Nature

Adam Bodine, pianista z Colorada, umístil na Bandcamp povedené album nahrané hned dvanácti hudebníky (včetně báječných smyčců), kde si nové proudy i současný mainstream vřele potřásají rukou s tradicí. Album je pozitivně laděné, osmiminutové autorské kompozice střídají ty kratší, delší skladby většinou nabízí spojení hned několika témat, která občas trochu splývají. Titulní píseň alba opravdu stojí za to. Kromě toho na jeho profilu naleznete i několik dalších alb plně k dispozici dychtivému posluchači, všechna zdarma.

Mazarski Quartet

Přestože je album tohoto francouzského tělesa inspirováno několika různými směry, jako hudbou Balkánu či swingem, je i tak jeho zvuk definován obsazením kapely ‒ kytary, akordeon, housle, kontrabas. Osvěžující je i fakt, že tyto živelné písně nahrála kapela bez bicích. Na albu lze kromě autorské hudby také nalézt verzi skladby Blessed Relief Franka Zappy s akordeonem. Pokud by vás hudba Mazarski Quartet oslovila, neváhejte poslechnout si také album Mazarski Trio.

Kintopf / Fox ‒ Silence I

Počin saxofonisty Victora Foxe a kontrabasisty Rogere Kintopfa je určen milovníkům volné improvizace. Práce s barvou nástrojů je místy až impresionistická. Asi nejkrásnější kombinace vzniká při souhře basklarinetu a kontrabasu. Na albu naleznete autorské improvizované autorské skladby a kromě toho také Arabesque Paula Motiana.

Mela Two

Druhé album studentského kvartetu z různých koutů USA ve složení Paul Sottnik, Frank Valente, Taylor Ford a Jake Payne. S výjimkou posledního jmenovaného jde o multiinstrumentalisty a skladby jsou bez výjimky autorské se zastoupením všech čtyř hudebníků. Kompozice neurazí, ale z tohoto výběru se pravděpodobně jedná o nejméně zajímavé album. Zničehonic se třeba objeví zpívaná skladba stylově připomínající horší Vulfpeck. Nevím, co byl autorský záměr, ale v kontextu CD to minimálně překvapí, a to dvakrát.

Tom Brophy ‒ Now That’s What I Call An Audio Test 

Nahrávka, u které se dočtete, že pravděpodobně bude brzy smazána. Tom Brophy je multiinstrumentalista z Londýna a jeho těžištěm je jazz, nečekejte to však od tohoto dema. Jedná se o plochy a nálady, z nichž tři jsou klavírní a třetí zaznamenává kytaru a tenor saxofon. Pokud vás zaujme, poslechněte si jeho druhý počin Evening Light v podání tria hudebníků.

Márêazú

„Extra dobře namletý“ jazz s příměsí hip-hopu, soulu, rockové fúze atd. Spíš než jazz je to ale všechno ostatní. Na demu se objeví verze slavného Libertanga Astora Piazolly, což je opět trochu nepochopitelná volba mimo meze zvoleného stylu.

Pozn. Uvedené nahrávky pocházejí pouze z legálních zdrojů, většinou jsou volně dostupné na stránkách umělců či vydavatelství (pod licencemi Creative Commons apod.). Hudební soubory nejsou umístěny na serverech Českého rozhlasu. Za obsah na externích stránkách neneseme odpovědnost.

autor: Nela Dusová
Spustit audio

Související

Více o tématu

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

Karel Klostermann Ze světa lesních samot

Ze světa lesních samot

Koupit

Román klasika české literatury zobrazuje dramatické změny poměrů na česko-bavorském pomezí v posledním čtvrtletí 19. století, kdy ustálený životní řád "světa lesních samot" narušila živelná katastrofa.